onsdag 17 april 2013

Porträtt av Mia Skäringer

Missinassen (förstås) har jag tecknat porträtt. Först tänkte jag bara leta bilder till något kommande, men så blev det till att jag började teckna. Det var ungefär då som jag beslöt mig för att rita konturerna och spara resten tills någon annan gång. I farten ritade jag ögonen också. Och näsan. Och munnen. Sen bestämde jag mig för att försöka bli klar med ansiktet och spara håret tills någon annan gång. Så då tecknade jag både och. Jag hade dessutom lovat dyrt och heligt att jag inte skulle teckna något den här veckan och istället satsa allt på skolarbetet. Men skolarbete har jag ju gjort hela dagen och hela kvällen, så då kan jag ju använda natten till annat.

Mia Skäringer. Grafit på akvarellpapper. 26x20 cm. Tid: 1,5 timme.

Sepiaversion framtvingad ur GIMP.
Fast nu tror jag nog att jag går och lägger mig i alla fall. Det kommer antagligen en dag imorgon också.

Sovgott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar