tisdag 23 april 2013

Kolteckning: Svan

Femton minuter ledig tid lika med tid för terapimålning.

Kol, A3. Tid: 15 minuter
När jag ser riktigt bra kolteckningar fascineras jag av hur konstnären med stora, tjocka linjer kombinerat med fina linjer och skuggor som lämnar mycket åt fantasin får bilden att vara odetaljerat vacker. Jag som är bekväm i mig själv när jag ritar detaljer så realistiskt som det går tycker att det här är JÄTTEsvårt och känner mig inte alls varm i kläderna när jag försöker mig på det.

Idag tycker jag själv att jag lyckades rätt bra. Jag fick till vingpennorna smidigt och snyggt och vågade skugga våldsamt på halsen och under vingarna vilket gav en enorm effekt. Bakgrunden kunde jag också teckna suddigt och hastigt. Avgör själva om den är  vacker eller ej, men den ger hela bilden ett djup som annars hade varit obefintligt. Fortfarande mycket att träna på!

Ha en bra dag! Min började uruselt men den är ju inte slut än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar