torsdag 25 april 2013

“Home is the nicest word there is.”

Så kom den då, sista kvällen i studiestaden. Imorgon flyttar jag hem för gott och det om något är underbart! Det låter som att jag har skolan färdig men nej, det har jag tyvärr inte. Än. Jag tänker pendla mitt sista läsår tillsammans med några klasskamrater som gör samma sak. Återstoden är så liten att det inte löns att hyra lägenhet längre. Det blir nog bra.

Nu råder ett uppochnervänt kaos i min lilla lägenhet bland alla lådor och kartonger. Jag har redan hittat massor som jag inte visste att jag hade.

Det kommer att bli lugnt i bloggen ett par dagar tills kaoset har lagt sig och jag förhoppningsvis har hittat mina papper och pennor i flyttlasset, men håll hoppet uppe för jag har flera projekt som jag bara väntar på att få kasta mig in i!

Är det förresten någon som vet hur man går till väga om man vill trycka upp en teckning i x-antal exemplar? Och räknas de som "original" om de säljs i så fall? Det är ju inga litografier som jag har...

Nu bör jag nog återgå till mitt packande och städande. Citatet kommer från Laura Ingalls Wilder. Passande sång har jag också. Min favorit för tillfället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar