tisdag 8 januari 2013

Okej. Jag var inget vidare bra på att försöka hålla bloggen vid liv och jag vet fortfarande inte om jag kommer att fortsätta skriva här. Nu har jag i alla fall återvänt till studiestaden efter jullovet och det mesta är sig likt. Min vårtermin började dock inget vidare bra alls igår morse. Det där att stiga upp 5.50 när klockan ringde var underligt nog inget problem med tanke på att jag stigit upp i medeltal 10.30 varje morgon under mitt två och en halv veckor långa jullov. När jag sedan körde mot studiestaden med planerad ankomst en och en halv timme senare möttes jag av lååångsaaaam trafik på grund av snö på vägen, dålig sikt och tunga fordon som körde sextio kilometer i timmen. Jag kom fram en halv timme för sent. Snabbt kalkylerat blev det 130 % av tiden som det brukar ta. Imorse fortsatte min goda tur när jag försov mig BIG TIME och vaknade klockan 10.55 då jag borde ha varit i skolan klockan 10.00. Så gick det med det. Jag hoppas att jag har laggat färdigt nu för det hör verkligen inte till min stil att försova mig. Jag är ur fas kan man säga.

När jag kom från skolan drack jag kaffe och åt en joghurt och så drog jag på mig underställ och skidkläder och så körde jag iväg på spårjakt. Jag har aldrig skidat förut i studiestaden men jag vet om ett par spår i närheten varav jag valde ett som jag har haft för mig att är ett rätt så snällt spår. Jag hittade spåret och gav mig iväg, utan vätskebälte dumt nog eftersom jag hade glömt det hemhemma och den enda flaska jag hade i lägenheten var en glasflaska som jag ogärna lämnar vid sidan av spåret ifall någon skulle få för sig att ha sönder den. Spåret passar mig finfint för jag kan ganska lätt hålla stadig fart i skatespåret och kommer åt att stå och staka om jag känner för det. Inga branta uppförs- och nerförsbackar och inga knepiga svängar, det är min melodi. Efter sju kilometer blev jag för törstig så då åkte jag tillbaka till bilen och åkte hem. Spåret var rätt tungskidat idag eftersom temperaturen ligger nära noll samt att det kommit nästan tio centimeter nysnö inatt. Mjukt var det. Inte isigt alls. Nästan väl trögt.

Nu ska jag slappa lite tror jag. Sedan måste jag gå och handla så att jag får någon mat imorgon.

Var snälla mot varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar