onsdag 9 januari 2013

Idag hade jag nästan bestämt mig för att jag inte skulle ut och åka skidor alls men så kom jag på att det skulle jag nog i alla fall så jag tog mig an ett nytt spår här i studiestaden och körde fel inte mindre än två gånger innan jag hittade rätt. När jag slutligen hittade rätt var parkeringen mer än full och jag insåg att det där spåret nog kunde vara av intresse i alla fall.

På ärvda skidor, i ärvda skidskor men med egna stavar och kläder lyckades jag dessutom varva samma person två gånger och det är något som aldrig hänt förut i mitt liv! Du med svarta byxor, vit jacka, glasögon och vit mössa - du gjorde min dag! Och känn dig ägd!

Terrängen var trevlig och inte alls lika brant uppför och nerför som i spåren hemma men ändå tio gånger trevligare än spåret jag prövade på igår. Spåret var nött (fullt begripligt) och på mitten av skatespåret gick en irriterande rygg av välten som tydligen inte räckte över hela spårbredden på ett varv men föret var perfekt och det gick undan på en medelhastighet på ungefär 17 km/h enligt GPS:en i min telefon.

Nu kan jag somna lycklig.

Det här måste vara en av de vackraste sånger som spelas på radio just nu:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar