lördag 16 februari 2013

Idag har jag använt mina (tydligen alltför billiga) oljepastellkritor och åstadkommit följande snabba skiss:
 
Om jultomten läser det här så vill jag bara säga att vi gärna önskar oss en sådan här i julklapp. Det går nog bra om vi får den någon annan gång än på julafton också.


Detaljerna har jag lämnat bort väldigt fritt plus att jag har använt kritorna en gång förut (i testsyfte) så därför känns det hemskt klumpigt med tanke på att jag brukar vara realistisk då det gäller teckning. (Men om man kisar med ögonen så ser det nästan bra ut.) Men övning ger färdighet så rätt vad det är så kan jag ännu bli kompis med dessa om det vill sig väl.

Pasteller gillar jag överlag för jag tycker så mycket om det faktum att man får färgerna att se så naturtrogna ut. Jag borde bara lägga ner mer tid på teknikerna för att behärska dem ordentligt.

Här får ni en gammal bild från 2010 tecknad med en teknik som jag inte heller har på mina fem fingrar. 

Dry brush

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar