onsdag 4 december 2013

Nemo

Jag förstår er ifall att ni utgått ifrån att jag har dött. Det har jag inte. Jag har bara saknat inspiration och inte har jag haft tid heller för den delen.

För ett tag sedan fick jag en beställning på hunden Nemo. Med ett rätt så suddigt referensfoto blev slutresultatet det samma, men det blev okej ändå. Eftersom att det är så mörkt i vår kalla nord den här årstiden så ljuger färgerna rätt så friskt så det får man gärna ha överseende med om man har bra fantasi.

Nemo, pastell på tonat papper.
Förresten, jag har nya pastellkritor. Men det har jag kanske redan sagt. Kommer inte ihåg, men så mycket kommer jag ihåg att mina gamla kan slänga sig i väggen.

En av mina fejbuk-vänner har lagt till mig i en grupp som heter Drawing Pencil och i den gruppen publiceras det så många fina arbeten att jag blir alldeles äggsalterad som vi äggproducenter tycker om att säga. Sen nån gång, då jag har sju månader ledigt i streck, ska jag rita och måla och teckna och rita och rita...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar