torsdag 19 september 2013

Kolhäst på kandar

Hej på er! Jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte har uppdaterat här så ofta som ni kanske skulle vilja. Jag har haft en teckning på gång rätt länge och nu är den färdig.



Jag skulle kunna dra hela historien om hur processen har framskridit men det innefattar historier som utspelar sig på toaletten nattetid och som innehåller spyor och ont i magen, så jag tror att jag skippar det. Istället kan jag berätta att det är frågan om kolpennor (Derwent) på färgat papper och att storleken är en A3:a. Någon tid har jag inte hållit reda på, men nog är det väl sex timmar kanske. Typ.

Har för mig att jag kan bättre än såhär, men nu blev det såhär.

Jag är riktigt nöjd med manen och pannluggen och med huvudets form. Nosremmen och pannbandet blev också bra. Sedan är jag en gnutta missnöjd över tyglarna som förstörde allt.

Nu ska jag fortsätta gå på tårna för mig själv och hoppas på att det jag ätit det senaste dygnet hålls där det ska och inte kommer ut samma väg som det kom in...

Ta hand om varandra!

P.s. Ibland händer det att jag uppdaterar djurbloggen fast jag inte uppdaterar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar