söndag 29 september 2013

H&M-modell

Jag har skärpt till mig lite grann med uppdaterandet. Igårkväll tecknade jag ett ansikte i grafit sådär hastigt.


Det enda jag gör med H&M-reklamtidningar är att jag ritar av modellerna. Eller ansiktena i alla fall. Jag brukar rita linjer på originalbilden för att träna mig på det här med proportioner. För att vara en snabb skiss redde jag upp det rätt bra, tycker jag själv. Visst finns det ställen var jag klåpat ordentligt (som till exempel höger öga som är större än vänster och ögonbrynen som är lite olika) men så finns det också saker som jag gjorde riktigt bra, som munnen till exempel och skuggorna.

"Att lära sig rita är som att lära sig att se", var det en vis gubbe som en gång sa.

1 kommentar:

  1. Ja tycker på na vis he påminner om Fanny om hon sku va sminka såde o lang håri.. :) fint.

    SvaraRadera