måndag 5 augusti 2013

Invigning av akvarellerna

Jaha. Trodde att jag skulle uträtta stora ting nu när jag har köpt mina akvareller men där trodde tanten fel! Roligt var det men särskilt mycket tid lade jag inte på invigningen. Följande är mitt livs tredje akvarell ever så håll till godo. Sikta mot stjärnorna så når du kanske trädtopparna.

Kronhjortar har jag aldrig gjort något av så då fick det bli det. Så slarvigt att det nästan är pinsamt...

Jag har plågats av dåligt samvete för att jag inte har laddat upp några alster på evigheters evigheter känns det som så därför visar jag inte bara en utan två alster åt er idag. Följande har jag trixat med. Vad jag har gjort? Jag har haft mitt referensfoto uppochner när jag ritade av det. Följdaktligen tecknade jag hästen uppochner. Min hjärna är fantastisk!

När man tecknar uppochner så tecknar man bara det som ögat ser. Man blandar inte in något subjektivt som t.ex. "jag vet på vilken höjd ögonen sitter" ochsåblirdetfel. Därför blir resultatet oftast bättre och man når ett mera realistiskt slutresultat än vad man hade gjort om man tecknat "rätt väg". När man blir riktigt duktig klarar man förstås rätta vägen lika galant. Värt att testa, tro mig!

Halvfärdig uppochnerskiss.


Svartvit version av nummer ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar