måndag 3 juni 2013

Käpälämäen Figarro

Trodde inte att jag skulle säga det men äntligen regnar det! Oj, så skönt! Har idag tecknat färdigt ett annat beställningsarbete, en hästapålle den här gången. Jag har tyvärr inga bilder från tecknandets gång.

Käpälämäen Figarro, 16 x 24 cm. Pastell på färgat papper.

"Figo" i lite mera kontrast.

Den matta versionen.
Jag är riktigt nöjd med slutresultatet. Färgat papper gör verkligen susen när man vill visa pastellfärger i sitt rätta jag. Jag hann aldrig via konstnärsbutiken efter mera färger så jag blandade till dem själv från de några jag hade. 

Trallalaa! Nu återstår inramning och leverans!

Imorgon ska jag titta på får. Vi ska bli fler på vår "besöksgård". Finsk lantras, finullsfår.

Var snälla mot varandra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar