lördag 11 maj 2013

The Anton Study, part 2

Igår gjorde jag en kolteckning till som jag i slutändan inte blev så nöjd med men jag postar den i alla fall.


Anton

Jag hade inget flyt alls på tecknandet igår. Jag tror att jag var för trött. Handen lydde inte ögat och det blev bara fel. Det blev inte alls vad jag hade tänkt mig. Men det blir det inte alltid och då får man helt enkelt komma igen!

Anton kommer att komma igen men inte i kol nästa gång.



Pastell på tonat papper, A3.

Det här är en gammal bild som jag daterade 2010. Jag gjorde den i studiestaden och jag är riktigt nöjd med den. Jag tycker om den här för ljuset faller så vackert.

Idag har jag också ridit dressyr. Lilleman och jag hade lite olika viljor ett tag när han hade bakbenen i luften och jag ville att de skulle vara under honom. När vi hade bockat färdigt red vi en fin galopp och så tog vi helg båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar