torsdag 2 maj 2013

Nya material

Nyss hemkommen från Lunds Glasservice (glaas sörvis, inte glass sörvis) varifrån jag äntligen fick skaffat en passe-partoutram till min kolteckning som jag gjorde förra veckan, samt lite andra saker som jag har klarat mig utan alltför länge.


Så här blev inramningen.

Stompfer, pastellpennvässare och ett formbart suddgummi. 
Jag har säkert förstört en meter pastellpennor på grund av att min pennvässare blivit spilt och slö och allmänt opassande för ändamålet. Nu får det vara nog med det hasseriet. Hellre betalar jag två ynka euron och får en bra vässare istället. Suddgummit är formbart vilket gör att man kan få hur tunna sudd som helst. Fantastiskt! Stompfern kommer till användning när bomullspinnen är för mesig, det vill säga när man tonar ut grafit eller kol t.ex. vid highlighting.

Vi ska hänga upp lite tavlor här ikväll. Frågan är hur jag ska placera dem i förhållande till varandra. Tänkte mig ungefär såhär.

Av någon orsak går det inte att rotera bilden. Taskigt. Ni får vända på huvudet själva.
Så köpte jag tonat papper också, så snart ska jag utnyttja pastellpennorna ordentligt!

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar