onsdag 8 maj 2013

Inspiration, akvareller

Har stor lust att rita något. Något snabbt, typ. Snart ska jag sätta igång med ett beställningsarbete bara jag får referensbilderna. Jag har förresten insett att akvarellfärger fattas i min stora låda med konstmaterial.  Jag blev så inspirerad bland annat av de här:

Thierry de Marichalar, hemsida
Karen Lawrence-Rowe, hemsida
Jag vågar inte lova att jag bemästrar tekniken, men det är värt ett försök. Man kommer nämligen en bra bit på vägen bara man har inspiration!

Det får dock bli ett senare spektakel, för jag har fortfarande ett par skolarbeten kvar att pyssla med innan jag kan säga att jag har sommarlov på riktigt. Det här med akvarellfärgerna får bli min belöning när jag har avklarat årskurs tre.

Var snälla mot varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar