torsdag 14 mars 2013

Sådär från det ena till det andra. Igår såg jag av en slump via webcam den vita röken stiga från Sixtinska kapellet och en ny påve bli vald. Sedan fortsatte jag tecknandet som vanligt. Idag har jag varit i Kurikka och tittat på betongelementgjutning  samt begrundat deras urusla sinne för så kallad konst, lika med porriga bilder på kvinnfolk. Dåligt. Så här får det inte va'! Det är kränkande och störande! Finland 2013, kom igen! Sedan fortsatte resan till Peräseinäjoki där vi fick stövla in i en pampig kontorsbyggnad och blev bjudna på bland annat sann finländsk tradition: kaffe. Vi fick titta på Teklamodeller över Mall of Scandinavia och fick reklampennor, reklambroschyrer och reklamanteckningsblock. Sedan gick vi rundvandring i stålfabriken och min definition på svets fick sig en helomvändning. Sedan åkte vi hem igen.

Nu ska jag fira torsdagkväll på bästa vis och teckna klart mitt påbörjade projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar