torsdag 21 mars 2013

Igårkväll gjorde jag ett tappert försök att utföra det omöjliga: teckna händer. När jag var liten hade alla mina tecknade gubbar händerna i fickorna eller bakom ryggen så att jag inte skulle behöva rita dem för det var svårt redan då. De ville gärna få för långa/korta eller för många/få fingrar... Det största problemet idag är att göra skillnad på mans- och kvinnohänder.

Kolskiss, femton minuter.







































Det var egentligen tänkt från början att den skulle vara bakgrundsbild till den här bloggen och finnas längst ut i vänsterkant, men det lyckades inte hur jag än bar mig åt för antingen blev den för liten eller för stor, för lång eller för kort, för bred eller för smal.

Så då struntade jag i det. Istället gjorde jag en ny bloggheader var den ingår.

Sedan kom jag på att jag ska göra något annat med den, men det tänker jag nog inte tala om förrän jag har påbörjat projektet. I alla fall ska jag låta den bli mer än den skiss den är i skrivande stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar