fredag 22 mars 2013

Idag är jag ledig för det är Pampas nationaldag. Eller ledig och ledig, jag räknar på pelarsulan för kung och fosterland. Nu har jag paus så därför tänkte jag posta en gammal teckning som jag gjorde av finnhäststoet Vestella för ett tag sedan.



























Jag tecknade med färgpennor på tonat papper som hade lite struktur. På grund av dålig fotografering så är kontrasterna och ljuset inte vad det borde vara så därför ser hästens bakdel lite töntig ut på fotot. Den är så stor så jag kunde inte scanna in den.

Totalt lade jag ner ca. 10 timmar på den här teckningen. Jag blev riktigt, riktigt nöjd med den.

Det var ungefär vad jag hade att komma med idag.

3 kommentarer:

  1. Töntig? Tycker jag inte :)
    Det är riktigt svårt att fota en teckning bra, bara det är en konst i sig :D
    Hur stor är teckningen förresten? Förstår att du är nöjd för den är superfin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! En A3-scanner står rätt högt på min önskelista. Teckningen är en A3:a.

      Radera
    2. Samma här! En A3-scanner hade inte suttit fel :D

      Radera