onsdag 27 mars 2013

Frihandsteckning

Om jag istället hade lyssnat på så hade jag kanske kunnat något om reglertekniken inuti Merventos vindturbiner...

Det roliga med den här skissen är att hästen rör sig högerut och det gör den unik. Av någon orsak så vill mina hästar alltid röra sig vänsterut när de blir nertecknade.


Istället tecknade jag en häst på frihand på baksidan av ett uppgiftspapper.

Fast jag ser sextio olika hästar varje vecka, inkluderat alla livs levande live, alla bilder och alla filmer och rider minst en gång varje vecka så funderar jag varje gång när jag tecknar en hur benen rör sig egentligen. Fast jag kan varje gångart och kan förnimma takten utan att ens sitta på en häst så vet jag ändå inte vilket ben som kommer först till marken och vilken rörelse som följer efter vilken när det kommer till kritan (ha, där fick jag till och med till en ordvits!). Jag har på känn att jag får köra en rörelsestudie här snart...

I övrigt har jag ett nytt akrylprojekt på gång. Den som lever får se resultatet någongång i framtiden. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar