måndag 3 december 2012

Jölp.

Det hopar sig något förskräckligt. Varför ska det gå på lågvarv i evigheter för att sedan övergå i hundrafemtio procent de sista veckorna före jul? Alltid? I nuläget går varje dag åt till att fundera på hur jag ska hinna bli klar med allt innan jul. Vissa dagar gör jag inget annat än funderar och då funderar jag så mycket att jag inte får något annat gjort. Listan kan göras lång:

  1. Stålkonstruktion att dimensionera, beräkna och rita
  2. Tre rapporter om byggnader med inomhusluftproblem att skriva åtgärdsförslag för
  3. Betongkonstruktioner att dimensionera
  4. Byggnadsmekanikuppgift (som vi inte ens har fått ännu)
  5. Tent i stålkonstruktion
  6. Tent i produktionsteknik?
  7. Tent i fastihetsunderhåll?
  8. Tent i byggnadsmekanik
Vi har nio skoldagar kvar innan jullov.

Jag dör lite varje gång jag konstaterar att jag inte kommer att hinna få klart allt inom utsatt tid. Jag som alltid tvingar mig själv att hinna bli klar i tid och att alltid lämna in saker omsorgsfullt färdigställda. Hittills har det gått ganska bra med alla arbeten. Jag bestämde mig redan första året att jag inte skulle göra några arbeten under helger och det har jag lyckats hålla till 99 %. När man har helg ska man faktiskt ha det för det måste man få ha för annars blir man utbränd. Nu är jag dessvärre illa rädd för att det inte kommer att lyckas fram till jul för det håller på att gå över styr det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar