torsdag 22 november 2012

Jaha. Vad vet vi för nytt idag då?

Till att börja med måste jag tala om hur knäpp min telefon har blivit på senaste tiden. Plötsligt kan den börja "blinka", dvs. displayen slår på och av med tio sekunder emellan. Skitirriterande bara det. Därtill laggar klockan. Och alarmen. Det att klockan laggar, det tål jag nog för den slår om till rätt tid bara man har ro att vänta två sekunder, men att den laggar så att alarmen inte slår på när de ska, DET gör mig alldeles svettig och het! Hur många gånger har detta hänt då? Typ femton. Fast bara en gång så att jag kom för sent till jobbet, de andra gångerna har jag bara tänkt stiga upp tidigare hemma för att hinna med allt som jag tänkt mig. På senare tid har den också börjat stänga av sig och blockera mig totalt. Då går den inte ens på fast man trycker på av/på knappen. Då måste man nämligen pilla ut batteriet och tumma lite grann på kontakten inuti och sätta tillbaka batteriet på nytt. Då kommer den kanske på. Telefonen i fråga är köpt i mars om jag inte minns galet. Så imorgon när jag kommer hem från studiestaden så ska jag gå till telefonbolaget och kräva en ny telefon på garanti alternativt att de fixar min nuvarande. För jag har fått nog av lagg!

Jag ska skriva en rapport nu. Om jag inte gör det nu så har jag på känn att det inte kommer att bli skriven någon rapport alls. Den ska handla om förra veckans seminarium.

Så borde jag diska också.

Och räkna lite förskjutningsmetod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar