torsdag 29 november 2012

Ikväll blir det inte mycket gjort kan jag tala om! Har gått i skola från klockan halv ett till halv sju idag. Egentligen är det inte så lång tid i skolbänken, men jag hann ju vara vaken så länge innan det blev dags att gå till skolan så dagen känns lång i alla fall.

I morse började jag med att brassa på i kakelugnen utan kakel hemma. Björkved är det bästa som finns när det är småkyligt. Sedan åt jag frukost, matade katten (fast i omvänd ordning... Bortskämd katt? Sällan...) hämtade posten, kollade mailen, packade väskan, gick via fammos, startade bilen och körde mot studiestaden.

I skolan lärde jag mig inte särskilt mycket nytt idag. Egentligen borde jag väl nog det men det gick liksom inte. För egentligen, finns det någon i hela världen som föredrar att gå i skolan på kvällar framom dagar? Uuööh. Shoot me.

När är det tänkt att man ska hinna med alla skoluppgifter då? Ja, inte på kvällarna efter skolan i alla fall. Jag har på känn att det blir en lååååång dag imorgon innan jag får ta helg. Jag har ett långt stålarbete på hälft som knappt är påbörjat, tre rapporter om dåligt inomhusklimat som jag ska analysera och skriva åtgärdsförslag till, snart kommer en mördaruppgift till i byggnadsmekanik och säkert ett betongarbete också. Gud förbjude. Man borde alltså räkna, räkna, räkna för annars hopar det sig och då sitter man kvar där sen när alla tenter ska skrivas före jul.

Fast ibland går det inte att räkna för det blir fel och fel och fel och då är det lika bra att sätta undan beräkningarna tills det känns som om hjärnan är piggare.

Annars är det ingen idé.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar