måndag 12 november 2012

Idag slutade jag lite tidigare så jag passade på att åka och hälsa på Anna, Oskar och Aron på deras gård. Det var länge sedan jag var där sist och jag har nog ärligt talat saknat stället lite grand. De har skaffat gotlandsfår, getterna Gösta och Jessica, höns, en tupp, två kaniner och en kattunge sedan jag var där senast. Getterna var SÖTA! och jag har kommit på att jag nog skulle kunna ha sådana jag också. Gösta utforskade mommos stickade vantar mycket noga. Fåren var av brutal storlek och jag gillade nog dem också men de var blyga och vågade inte komma fram och hälsa.

Kattungen från i somras hette Laban, fast om vi frågar Aron så hette den Baban, och den var orange och vit. Den hade mycket bra tålamod och gjorde inget elakt fast kvadden på snart två år bar omkring på den med huvudet neråt och svansen uppåt.

Mat fick jag också: leverbiffar. Jag äter aldrig det längre. Jag har så högt hemoglobin så hälsovårdare har avrått från att äta lever, persilja och blodplättar. Hade jag varit i lågstadieåldern hade jag jublat över detta för vem ville inte ha papper på att man slapp äta blodplättar? Idag åt jag däremot leverbiffar och det smakade riktigt bra.

Nu anser jag dagen vara räddad och tänker inte göra något mer av värde ikväll. Jag ska gå och lägga mig tidigt, tror jag. Imorgon börjar jag inte förrän klockan 11.45 och så är jag dessutom ledig mellan klockan 13.15 och 16.15 (tror jag). Till kvällen har jag mördarmekanik några timmar. På onsdag och torsdag befinner jag mig på seminarium hela dagarna och ska tydligen sköta tekniken. Seminariet kommer förresten att streamas och jag tror att vem som helst kan ta del av det... Det är bara det att jag vet inte alls var det kommer att streamas. Anyhow. Sisäilmapaja 4 är det i alla fall som gäller, ja nostetaan kissa pöydälle Pohjanmaalla.

På fredag har jag väl vanlig skola igen och sedan är det helg och jobb som gäller. Uhh..! Den här veckan blev en aning full. Det var inte riktigt såhär som jag hade tänkt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar