måndag 5 november 2012

Idag är det vardag igen och jag är i studiestaden och pluggar. Eller ja, försöker i alla fall. Det är skönt nu när vi för en gångs skull inte har tent varannan dag för det blir man bara trött av. Nu har jag istället två inlämningsuppgifter kvar att lämna in, varav den ena ska bli färdig tills imorgon. Den andra måste jag räkna hemma där jag har Mathcad. Jag har åtminstone lärt mig en sak under den här ingenjörsutbildningen: var man kan prioritera. Det är nog ett måste att prioritera här för om man ALLTID ska ha gjort precis ALLT inom utsatt tid så går det inte. Det går kanske om man inte har något annat liv och några intressen över huvud taget. Nog spekulerat om det. Vad jag ville ha sagt var att jag är försenad. Med båda uppgifterna. Skolans fel, förstås.

Idag har vi haft långa dagen för den här veckan. Vi fortsatte med förskjutningsmetoden. Idag gick det lite bättre än senast vi försökte. Jag kan inte påstå att jag förstod allt men det blev klarare, så att säga.

Le secret est venu á la lumière du jour aujourd'hui. Tout d'abord, je n'avais pas pensé à dire la vérité, mais ensuite je l'ai fait quand même. C'était tout simplement un person qui a demandé. Men de tog det bra. Till all lycka.
***
I helgen reagerade jag starkt då media satte ut bilder på en totalkvaddad bil som varit med i en bilolycka var chauffören omkom. Åtminstone jag tycker att man - för att respektera anhöriga - kunde låta bli att publicera sådana närbilder i tidningar. Att respektera anhöriga är väl det minsta man kan kräva då dödsolyckor inträffar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar