söndag 18 november 2012

Den här helgen har gått alldeles för fort. I fredags när jag kom från studiestaden var vi så trötta båda två och utan att ha en aning om vad klockan var så visade det sig att vi var färdigduschade redan klockan 21, vilket är synnerligen ovanligt hos oss nattsuddare som brukar kunna hålla på till ett, halv två på nätterna.

Igår jobbade jag mellan nio och ett så det blev tidig väckning igen en gång den här veckan. Igår tog jag ledigt från ridningen eftersom det skulle ha blivit en så lång dag borta hemifrån annars. På kvällen bakade vi pizza och sedan hälsade vi på hos mamma.

Idag har vi varit på mässa och träffat en massa folk. Egentligen fanns det inte så mycket att se. Det var i alla fall vad jag tyckte. Efteråt hälsade vi på morföräldrarna. Sedan nattade vi alla våra djur och nu är det söndagsmys som återstår.

Dvärgsilkestuppen som föddes i somras har börjat gala men det befinner sig i målbrottet något förskräckligt så man kan inte annat än skratta åt den då den gal. Den går tillsammans med de äldre brahmahönsen och en dvärgsilkeshöna som blivit hackad av sin egen flock. Tanken är att de två samt de yngsta kycklingarna ska få bilda en egen liten flock.

Kaninerna har vänt uppochner på jordgolvet i gamla stallet och är hur stolta som helst över sina nya gångar (...) De har fått riktigt tjock och fin vinterpäls också, så det tyder på att det blir en kall vinter i år.

Och det värsta av allt: vår katt har börjat äta bulla! Den håller på att bli lite småtjock så det är nog inte alltför hälsosamt för den att äta en massa sött också. Det är första gången jag har en katt som äter sött. Konstigt.

Imorgon är det vardag och skola igen som gäller. Jag stannar i studiestaden över natten för jag har en timme på tisdag också. Sedan tänkte jag att jag kanske skulle gå på en loppisrunda innan jag drar hem. På onsdag är jag ledig minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar