torsdag 25 oktober 2012

Har tentat bort ingenjörsengelskan nu. Det gick förvånansvärt smärtfritt med tanke på att jag gjorde allt annat än läste på tent igår. Några enstaka ord glömde jag förstås bort, som till exempel deterioration och decay. Nu vet jag att de två orden är synonymer och att de betyder förfall och det kommer jag aldrig att glömma.

Igår gjorde jag alltså annat än vad som stod på schemat men det får man ibland sträcka sig till. Jag träffade en körsnär och fick äntligen min lilla blårävspälsbit att sy en boll av och fäste den på mössan som jag stickade klart för en månad sedan. Egen design. Väldigt fin om jag får säga det själv. Jag har ett nystan kvar av garnet som jag använde och av det håller jag på gör Lovikkavantar.

***
Jag undrar vad det ska bli av den här bloggen. Jag är fortfarande inte alls säker på om jag kommer att uppdatera den. Jag har bloggat på andra ställen men slutat efter cirka fyrahundrafemtio inlägg. Min stil är provokativ och med det kommer problem men inget jag publicerat har någonsin varit osanning. Ett provokativt skrivsätt är förövrigt ett bra sätt att engagera folk och få förändringar till stånd men man måste alltid akta sig så att man hela tiden kan stå för allt man plitar ner. Och fastän man kan det så blir det ändå problem.

Så vi ska se hur det går med det här provocerandet i framtiden. Jag lägger kanske av. Trots att det är en hobby i sig att provocera. As I would express myself as the engineer I'm about to become: I like engineering, but I love the creative input.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar